طرح توجیهی احداث کارگاه بسته بندی حبوبات (۱۴۰۰)

با توجه به روند رو به افزایش جمعیت در کشور که از متوسط رشد جهانی بالاتر است، تولید بیشتر محصولات زراعی به ویژه محصولات استراتژیک اهمیت زیادی یافته و ار درجه اعتبار بالایی برخوردار است. به همین دلیل به منظور افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، کوشش های فراوان و پیگیری در تمام زمینه ها از جمله جلوگیری از خسارات و ضایعات ناشی از عوامل بیماری زا را ضروری ساخته است. قدیمی ترین سابقه تاریخی در امر جلوگیری از بروز بیماری ها و آفات مربوط به ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوده است که استیوارت از آن یاد نموده است.
غلاتی که توسط کشاورزان از زمین کشاورزی جمع آوری می‌شود , دارای ناخالصی های زیادی است به همین خاطر نمی‌توان محصولات کشاورزی را بدون بوجاری کردن وارد بازار کرد، برای همین لازم است که حتماً محصولات کشاورزی مانند انواع غلات، گندم، جو، برنج و … بوجاری شده تا از پوست و ساقه و … جداسازی شود. بوجاری به معنی پاک کردن غلات است، در حین عمل بوجاری دانه از ساقه و پوسته جدا می‌شود و همچنین در حین بوجاری اگر تخم حشرات و یا آفتی هم در غلات باشد به‌وسیله بوجاری جدا می‌شود.
در این مجموعه به بسته بندی محصولات کشاورزی این منطقه پرداخته خواهد شد که در ادامه اهمیت این موضوع تشریح می گردد. یکی از مولفه ‎های مهم و تعیین‎کننده در پیشرفت کشورهای توسعه یافته جهان و توفیق آنها در افزایش روز افزون تولیدات و تصاحب بازارهای جهانی، بسته بندی استاندارد و ارائه تولیدات در پوشش زیبا و مناسب است. فرهنگ بسته بندی محصولات و تولیدات، برای ارائه و فروش در بازارهای مختلف، موردی است که در سال های اخیر، جایگاه ویژه ای را کسب کرده است و به عاملی مهم در میزان فروش یک واحد تولیدی تبدیل شده است. هر قدر بسته بندی یک محصول، زیبا، مناسب، در برگیرنده مشخصات و معرف محصول و مهم این که مطابق با جنبه‎ها و خصوصیات روانشناختی خریداران باشد، به همان اندازه، از بازار و فروش خوبی برخوردار خواهد بود.
این امر تا آن جا اهمیت دارد که در بسیاری از موارد بسته بندی زیبا و مناسب محصول، خریداران را مجذوب خود کرده و به مقیاس زیادی مسئله کیفیت را تحت الشعاع قرار می دهد. در این صورت است که خریدار به راحتی از کالای با بسته بندی ساده و یا نامناسب می گذرد و محصولی را می خرد که از پوشش یا بسته‎بندی زیباتری برخوردار باشد، هر چند که از لحاظ کیفیت پایین تر از اجناس دیگر باشد.
بسته بندی عبارت است از هنر و علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و در نهایت فروش . بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد، ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت رانیز دارا باشد.
در نتیجه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.
به طور کلی در این طرح، به بررسی فنی اقتصادی مالی تاسیس کارگاه تولید بذر گندم و بسته بندی سویا، ذرت و بادام پرداخته مي شود. این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع درشهرستان ……………. اجرا خواهد شد و دارای ۲۱ نفر اشتغال می باشد. این پروژه با سرمایه گذاری ۱۵۶۱۷۷ میلیون ریال اجرا می گردد و مدت دوره برگشت سرمایه ۲/۷۵ سال تعیین می گردد.

فهرست مطالب

1- مقدمه
2-تاریخچه
3-چشم انداز
4- دلایل اجرای طرح
5- ماموریت
6- محل اجرای طرح
7- تجزیه و تحلیل طرح
8- معرفی محصولات و خدمات
9 – مزایای طرح
10- نقاط قوت طرح
11- نقاط ضعف طرح
12- اشتغالزایی طرح
13- تامین مواد اولیه طرح
14- بازار هدف
15- تحلیل زیست محیطی
16- بررسی فنی مالی طرح
هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح
الف – برآورد سرمایه ثابت طرح
الف-1 ) زمین محل اجرای طرح
الف-2 ) محوطه سازی و برآورد هزینه های آن
الف -3) جدول ساختمانهای مورد نیاز
الف -4 ) ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز
الف – 5 ) جدول تاسیسات مورد نیاز
الف- 6) تجهیزات اداری
الف – 7 ) جدول وسايل نقليه
الف- 8) هزينه هاي قبل از بهره برداري
الف – 9) محاسبه اجزا و ميزان سرمايه ثابت
ب – هزینه های جاری طرح
ب-1 ) مواد اولیه مصرفی
ب-2) هزینه های پرسنلی
ب -3) جدول هزینه های استهلاک و تعمیرات
ب- 4) هزینه سوخت و انرژی
ب – 5) جمع هزینه های جاری طرح
ج) سرمایه در گردش
د) جمع کل سرمایه گذاری و منابع تامین آن
ه ) تولیدات و فروش محصولات طرح
و) جدول پیش بینی صورت سود و زیان
ز) محاسبه هزینه ثابت و متغیر طرح
ح) شاخص های اقتصادی طرح
ح – 1) تعيین درصد فروش در نقطه سربه سر
ح – 2) ارزش افزوده و نسبتهای آن
ح – 3) سرمايه ثابت سرانه
ح – 4) کل سرمايه گذاري سرانه
ح – 5 ) نرخ بازدهي سرمايه
ح – 6 ) دوره برگشت سرمايه
ط) تقسیط تسهیلات

تعداد صفحات: ۲۶ صفحه فرمت فایل ها: word – pdf

  •  آخرین ویرایش این طرح، فروردین ماه ۱۴۰۰می باشد.
  • این طرح به صورت نمونه و خلاصه نوشته شده است. (قیمت نگارش طرح توجیهی سفارشی، از ۶۰۰ هزار تومان شروع می شود).
  • حق نشر محفوظ است.

چنانچه نیاز به ویرایش داده های این طرح دارید، اینجا کلیک نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *